Регистриране на Еднолично дружество с ограничена отговорност (ЕООД). Какво да направя?

Регистриране на Еднолично дружество с ограничена отговорност (ЕООД). Какво да направя?

 

Решили сте да стартирате нов бизнес или желаете за вашата свободна да регистрирате фирма, то тази статия ще бъде полезна за вас. Тук ще ви представим стъпки, през които трябва да преминете за да регистрирате ЕООД.

 

Избор на счетоводна къща (кантора) за обслужване на ЕООД

 

Тук е мястото да подчертаем, че след като сте се решили на подобна стъпка да потърсите веднага консултация със счетоводна къща (кантора) и да обсъдите всякакви следващи действия. С тази своя постъпка вие ще избегнете безброй възможности за грешки и ще спестите ценно време и пари. Важно е да се подчертае, че след като се сдобиете с вашето дружество вие се нуждаете от специфично счетоводно и данъчно обслужване, което най-вероятно ще бъде непосилно за вас. Ако обаче се колебаете продължете с четенето на тази статия.

 

Какво представлява Еднолично дружество с ограничена отговорност (ЕООД)

 

Това е юридическо лице според българското законодателство, което може да извършва стопанска дейност на територията на Република България. Нарича се еднолично, защото собственика е един. Ограничената отговорност означава, че нейния собственик може да се ограничи своята отговорност във връзка със задължения, глоби и санкции до размера на регистрирания капитал.

 

Избор на име за регистрация на ЕООД

 

Безспорно първата стъпка е изборът на име за вашата фирма. Помислете добре върху тази на пръв поглед лесна и елементарна задача. Хубаво е името да е лесно запомнящо се, кратко и да отговоря на вашата дейност. След като сте се спрели на нещо конкретно, то направете справка в Търговския регистър дали името вече не е заето. Ако е заето добавете някакви цифри, букви или просто текущата година. След като вече сте избрали подходящото име проверете дали има свободен домейн, в случай че решите да си направите УЕБ сайт.

 

Определяне на началния капитал за регистрация на ЕООД

 

Както по горе написахме вие трябва да изберете размера на вашия начален капитал за вашето дружество. Най-ниската стойност на вашия начален капитал е в размер на 2 (два) лева. Регистрирайки дружеството с минимален капитал ви осигурява спокойствието, че ако нещо някога се обърка вие ще носите материална отговорност само до размера на вашия капитал. В този случай, ако ви се наложи да теглите банков кредити или да се представяте пред друга институция ще бъде крайно несериозно за вас, защото това означава, че вие се съмнявате във вашите способности и намерения. Нашият съвет е да уточните със счетоводител или финансов консултант правилния размер на вашия начален капитал според бъдещите си планове.

След като сте определили своя начален капитал е необходимо да си изберете банка, в която да откриете набирателна сметка на вашето дружество, по която да внесете определения от вас начален капитал.

 

Какви документи са необходими за регистрация на ЕООД

 

Регистрацията на вашето дружество се извършва в Агенцията по вписванията – Търговски регистър. Може да го направите лично вие или да потърсите съдействие от адвокат или счетоводител. Възможно е да струва някакви пари, но е гаранция, че целия процес ще премине без ваши притеснения и вероятности за грешки. Ето необходимите документи и декларации, които трябва да представите:

  1. Бележка или удостоверение от избраната от вас банка за размера на весения от вас начален капитал;
  2. Учредителен акт на дружеството;
  3. Протокол за взетите от дружеството решения;
  4. Решение за назначаването на едноличния собственик за управител на дружеството
  5. Заявление от агенцията – образец А4 – можете да го изтеглите от сайта на агенцията;
  6. Декларация по чл.13, ал.4 от Закона за търговския регистър (ЗТР);
  7. Декларация по чл.13, ал.5 от (ЗТР);
  8. Декларация по чл.142 от Търговския закон (ТЗ) – трябва да бъде заверена от Нотариус;
  9. Декларация по чл.141, ал.8 от (ТЗ) с която се декларира управителя отговаря на изискванията на закона за тази длъжност;
  10. Лиценз или разрешение, когато дейността на фирма изисква такова.

Целия набор от оформени документи  се представя пред агенцията по вписванията. Ако го правите лично трябва да отидене на място. Ако сте се доверили на счетоводител и той поеме да го направи црез негов адвокат, то всичко става онлайн посредством електронен подпис.

 

Като заключение ще напомним, че избора на подходящ счетоводител ще улесни вашата задача максимално и е много вероятно да не ви вземе никакви пари при ангажимент от ваша страна за сключването на договор за задължителното месечни и годишно счетоводно отчитане и приключване на дружеството.

Leave Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *